Grizzly Gym

Nutriční poradce

 

Zpět na Homepage

Proč využít služeb nutričního poradce?

   

   Komerční redukční dieta ( kterou najdete v časopisech a internetu) se soustředí pouze na poměr příjem / výdej kalorií nikoliv na individuální požadavky každého z nás. Mezi příčinami nadváhy však není jen příjem / výdej kalorií, ale také celkové zdraví člověka, rychlost metabolismu, věk, pohlaví, váha a další faktory. Pouhým snížením příjmu kalorií se nadváha rozhodně nevyřeší. Pokud při redukční dietě nedodáváte organismu vyváženou stravu, můžete snadno zabránit metabolickým procesům, které vedou ke snížení váhy. Při špatně zvolené dietě se však dostane do tzv. „metabolické pasti“. Metabolická past vzniká, když začneme hubnout tím, že pouze snížíme porce jídla a snížíme tedy jak příjem kalorií, tak příjem živin. Náš organismus to chápe jako „nouzový stav“, zpomalí metabolismus (sníží rychlost spalování kalorií) a začne více ukládat tuk ve snaze „udělat zásoby na špatné časy“.

 

   

            Josef Pulgret - Nutriční poradce

 

Jak se tedy této metabolické pasti vyhnout?

    Jednoduše tím, že budeme hubnout takovou stravou, která sice obsahuje méně kalorií, než naše běžná strava, ale zároveň obsahuje dostatek živin na to, aby organismus tuto situaci nechápal jako nouzový stav. Neexistují žádná univerzální doporučení. Každý potřebuje jiné množství živin, aby jeho organismus pracoval správně. A každý potřebuje jiné množství kalorií snížit, aby zhubnul. Takový jídelníček musí být sestaven „na míru“. Proto také velmi málo lidí zhubne pomocí diet či jídelníčků z časopisů nebo z internetu – nejsou sestaveny potřebám vašeho organismu.
 

Co tedy dělat, když chcete zhubnout?

    Skočit po hlavě do nějaké diety a naráz vše změnit ,, NE“. Doporučujeme postupně tělo na nový režim přivyknout. Samozřejmě určitá disciplína se dodržovat musí viz. základní pravidla zdravého stravování. Hladovět nebo jíst proti svým přirozeným chutím znamená návrat k jojo efektu. Přecházení hladu, ani přemáhání nemají s efektivním hubnutím nic společného. Správně sestavený jídelníček by měl zabránit pocitu hladu a zároveň dbát na vaše chutě. Správná redukční dieta jde především o nastartování metabolismu a změnu stravovacích návyků. Hladovění nebo konzumace potravin, které vám nechutnají, rozhodně dlouhodobé výsledky nepřinesou. Nečekejte však, že zhubnete za krátkou dobu. Optimálně byste měli hubnout půl kilogramu týdně, rozhodně ne více než kilogram týdně. Pokud budete hubnout moc rychle, nebude to správné hubnutí, ale určitě hladovka. Raději hubněte pomalu jinak u vás bude hrozit jojo-efekt.
 

Základní pravidla zdravého stravování:

 

  • stanovit si reálné cíle
  • začněte u zdravé snídaně
  • - jezte 5 - 6× denně v malých porcích
  • - pijte dostatek tekutin (minimálně 2 litry neslazených tekutin)
  • - jezte dostatek bílkovin, přiměřené množství sacharidů a tuků
  • - jezte hodně zeleniny a ovoce
  • - vyhýbejte se sladkostem a uzeninám
  • - nejezte smažená a tučná jídla
  • - vybírejte si libová masa
  • - omezte solení na minimum
  • - nekupujte si polotovary a hotové pokrmy
  • - nevažte se, na počátku hubnutí se změřte
  • - přemýšlejte o svém jídle, které si naplánujete dopředu
  • - nechoďte nakupovat hladoví, ale nasyceni s potřebným seznamem potravin
  • - nepřejídat se ani nehladovět
A taky hlavně nezapomeňte na zdravý pohyb!
 
 


 

Novinky

04.02.2014

Osobní trenér Litoměřice

více...

04.02.2014

Nutriční poradce

více...

27.12.2013

Spinning v Grizzly Gym

více...

27.12.2013

AMINOSTAR CONTEST TOUR v GRIZZLY GYM

více...


 
TOPlist