Grizzly Gym

Spinning v Grizzly Gym

Zpět na Homepage

 

  1. spinning marnato         
  vánoční spin maraton      
 2. spinning maraton                                                    

 

Spinning

 

      Spinning představuje dnes velmi oblíbený a často vyhledávaný druh cvičení, kterým si člověk formuje postavu, zbavuje se stresu a hlavně se cítí výborně na těle i na duši. Spinning je vlastně skupinová jízda na kole (tzv. spinneru) za hudebního doprovodu, kdy vás přitom vede a kontroluje vyškolený trenér.

 

 Nebojte se vyzkoušet… „Spinning“ 

 

     Už jste o nich slyšeli, ale stále máte strach je vyzkoušet? Proto vám přináší stručný přehled, co to vlastně „spinning“ je, co vás na hodině čeká a co si před lekcí rozhodně nezapomenout doma. 

 

Co je to „spinning“?   

 

"Spinning" je fitness program spočívající ve skupinové jízdě na stacionárních kolech. Jedna lekce trvá obvykle čtyřicet až šedesát minut. Trénink je většinou doprovázen hudbou a vede ho instruktor, který dává cvičícím povely. "Spinning" vymyslel v osmdesátých letech dálkový cyklista Jonathan Goldberg, jako součást své přípravy na závody. Rychle si všiml, že řízená jízda na stacionárním kole za doprovodu hudby je atraktivní a je rozhodně zábavnější, než dřina v úplném tichu. Roku 1993 založil Goldberg společnost Mad Dogg Athletics, Inc. a začal své know how prodávat fitcentrům po celém světě.

 

„Spinning“ vs. „cycling

 

     V rozvrzích některých fitness se můžete setkat s termínem „cycling“. Ve skutečnosti jde o téměř identický tréninkový program jako je „spinning“. Koncept je stejný, záleží především na instruktorovi, jaký přístup zvolí a jakou formou trénink povede. Také záleží na vzájemných sympatiích. Tedy na tom, jak si s trenérem „sednete“.Jak si vybrat správnou lekciNáročnost a koncepce lekce jsou podřízeny tomu, čeho chtějí cvičící dosáhnout. Pokud si nejste jistí svou fyzičkou, zvolte hodiny pro začátečníky. Bývají označeny buď jednoduše jako „pro začátečníky“ , nebo, chce-li být fitcentrum světové, najdete je pod kódem „easy class“ nebo „soft class“. Hodiny s poznámkou „cardio“ budou zaměřeny na výdrž a vytrvalost. Existují i tzv. „maratony“, kdy zkušení jezdci jedou i několik hodin.

 

První lekceChcete si „spinning“

 

   vyzkoušet, ale stále se bojíte udělat první krok? Poradíme vám, jak se připravit, co si vzít s sebou a jak se chovat, abyste nevypadali jako nezkušení jelimánci.OblečeníNěkteří instruktoři radí nosit speciální cyklistické kalhoty. Ve skutečnosti stačí obyčejné tepláky, ideálně ve tříčtvrteční délce. V kraťasech vám bude foukat na nohy a volné plandavé nohavice se vám můžou zaseknout mezi šlapkami. Naprosto nevhodné jsou cvičební kalhoty z lesklých materiálů, ze sedla v nich budete klouzat! Ženám důrazně doporučujeme kvalitní sportovní podprsenku. Pokud se více potíte, praktická jsou i potítka a čelenka.BotyJezdit můžete prakticky v jakýchkoliv botách s tvrdou podrážkou! Ideální jsou pochopitelně boty cyklistické, nicméně se bez nich obejdete. Pokud si však vezmete taneční či běžecké boty s pružnou měkkou podrážkou, budete už v polovině lekce dostávat křeče do chodidel.RučníkNenechávejte ho v šatně. Budete ho při jízdě potřebovat na otírání potu. Určitě si ale vezměte i druhý, do kterého se otřete po osprchování.PitíV průběhu lekce jsou pauzy na pití. Nejlepší je vzít si nechlazenou vodu bez bublinek, minimálně 0,75 litru, nejlépe však litr a půl. Pokud ale míníte vyrazit na víc lekcí týdně nebo se věnujete i jiným sportovním aktivitám, vsaďte na iontové nápoje. Předejdete tak minerálovým dysbalancím, nepříjemným křečím a dehydrataci. Ideální je například iontový nápoj. Pokud chcete zároveň podpořit činnost srdce a spalování tuků, vsaďte na karnitinovénápoje, například na   L - Carnitine Drink.  

 

Jak vypadá lekce?

 

     Záleží pochopitelně na instruktorovi, ale některé zásady jsou společné. Na začátku by mělo být důkladnější zahřátí s lehkým protažením. Pak začíná samotná lekce. Stacionární kolo není rotoped! Při jízdě tedy nesedíte na sedle, ale šlapete, jako byste jeli na obyčejném kole do kopce. Různé svalové skupiny zapojujete tím, že podle instrukcí měníte pozici rukou na vidlicových řidítkách. Během hodiny je několik pauz, kdy se posadíte na sedlo, uvolníte zátěž, šlapete na prázdno, můžete se napít a otřít. Pokud kdykoliv během hodiny cítíte, že už nemůžete, takzvaně „odsednete“, uvolníte si zátěž a uděláte si vlastní pauzu. Na konci hodiny opět následuje protažení, lekce je u konce. Poté vás nejspíš instruktor vyzvek ošetření vašeho stacionárního kolalehkým desinfekčním prostředkem (hygienické důvody).

 

„Spinning - cycling“… proč vlastně?

 

    Co z lidí dělá nadšence a až fanatické vyznavače této dřiny? Je to očistný pocit po vypocení, vyčištěná hlava, přemíra kyslíku v mozku nebo endorfiny vyplavené ve společnosti stejně „postižených“ bláznů? Asi tohle všechno dohromady. A věřte nám, je to super!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 
TOPlist